Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Seminarium nt. perspektyw rozwoju współpracy polsko-algierskiej w sektorze rolno-spożywczym, Algier, 10 kwietnia 2017 roku

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Janusz Pisz | 2017-06-20 19:14:56
seminarium nt. perspektyw rozwoju współpracy polsko-algierskiej w sektorze rolno-spożywczym, algier, 10 kwietnia 2017 roku

Seminarium nt. perspektyw rozwoju współpracy polsko-algierskiej w sektorze rolno-spożywczym, Algier, 10 kwietnia 2017 roku

Seminarium nt. perspektyw rozwoju współpracy polsko-algierskiej w sektorze rolno-spożywczym, Algier, 10 kwietnia 2017 roku

 

W dniu 10 kwietnia odbyło się w siedzibie WPHI seminarium skierowane do uczestników polskich firm biorących udział w targach Djazagro w ramach misji ARR oraz KIG CP. Seminarium poświęcono rynkowi rolno-spożywczemu Algierii oraz aktualnej sytuacji gospodarczej i perspektywom dla eksportu polskich produktów żywnościowych. Łącznie zaproszeni goście reprezentowali 23 podmiotów:

Uczestnicy misji ARR - łącznie 39 osób:

1.Obst S.A. www.obst.plproducent płatków śniadaniowych i pieczywa chrupkiego;

  1. Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu www.mleczarnia.lowicz.pl – producent wyrobów mlecznych;
  2. PPH Ewa-Bis sp. z o.o. www.ewabis.com.pl – eksport świeżych i mrożonych warzyw i owoców;
  3. Multi Trade Agency www.mtagency.pl / www.polishfoodembassy.com – eksporter szerokiej gamy produktów spożywczych;
  4. Speed Trade International sp. z o.o. www.speedtrade.pl / www.condyfloss.eu – producent waty cukrowej;
  5. Bartex sp. z o.o. www.bart-ex.pl – produkcja i eksport mleka w proszku i pochodnych;
  6. P.P.H. PRIMART Marek Łukasiewicz www.primat.pl – ciastka, herbatniki;
  7. Spółdzielnia POKÓJ www.sp-pokoj.com.pl – wyroby cukiernicze;
  8. Sweet Brands sp. z o.o. www.sweet-brands.com – słodycze, ciastka;
  9. Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita www.mlekovita.com.pl – mleko i jego przetwory;
  10. JAR Jakulski Aromaty www.jar.com.pl – producent aromatów.

 

Uczestnicy misji KIG CP – łącznie 17 osób:

  1. Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP www.srw.org.pl – najstarsza organizacja w Polsce zrzeszająca przedsiębiorców branży mięsnej;
  2. KONSPORCJUM APPOLONIA www.apolonia.pl – grupa producentów owoców tworząca największy w Polsce podmiot zajmujący się sprzedażą jabłek;
  3. PPHU OSŁONKA www.osłonka.pl – producent osłonek spożywczych do mięsa i pochodnych;
  4. Zakłady Mięsne PEKPOL Ostrołęka S.A. www.pekpol.pl – przetwórstwo mięsne;
  5. Zakłady Mięsne NOWAK www.zmnowak.pl – producent wędlin i wyrobów mięsnych;
  6. ZM DOBROSŁAWÓW www.dobroslawow.pl – producent wędlin i wyrobów mięsnych;
  7. PIŃCZÓW GOMAR www.gomar.net.pl – producent przetworów owocowo – warzywnych;
  8. ZM WIERZEJKI www.wierzejki.pl – producent wędlin;
  9. WEINDICH Sp. j. www.weindich.pl – dostawca maszyn i urządzeń w większości dla przemysłu mięsnego, dla gastronomii i przemysłu spożywczego;
  10. SMOKER www.smoker.com.pl – producent grilli i wędzarni przydomowych.

Oraz przedstawiciele ARR, KIG CP.

Seminarium zorganizowane przez WPHI dla przedstawicieli firm sektora spożywczego pozwoliło nie tylko na wymianę doświadczeń związanych z polsko-algierską współpracą w tej dziedzinie, ale także na wyjaśnienie zasad rynku, obowiązujących standardów oraz przepisów administracyjnych. Podczas dyskusji firmy otrzymują odpowiedzi na najbardziej nurtujące je pytania i wątpliwości.

Wnioski:

Branżowe spotkania organizowane przez WPHI jako wydarzenia towarzyszące uczestnictwu w targach są wysoce docenianą przez przedsiębiorców formą wsparcia ich pobytu w Algierii. Stanową cenne źródło informacji o ogólnej sytuacji gospodarczej kraju, specyficznych, branżowych regułach rynku, administracji jak i zachowań lokalnych przedsiębiorców. Pozwalają na swobodną wymianę opinii i doświadczeń z innymi przedstawicielami branży, co jest niezwykle cenne dla osób, które po raz pierwszy odwiedzają Algierię. Możliwość zadawania bezpośrednio pytań zarówno pracownikom WPHI jak i przedstawicielom Ambasady owocuje zweryfikowaniem wyobrażeń i stereotypów o rynku algierskim, co bardzo pomaga w dalszej pracy z algierskimi przedsiębiorcami.