Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Misja KIG CP na targi spożywcze i wyposażenia dla przemysłu spożywczego, piekarnictwa i gastronomii Djazagro, Algier, 8 - 14 kwietnia 2017 roku

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Janusz Pisz | 2017-06-20 19:20:20
misja kig cp na targi spożywcze i wyposażenia dla przemysłu spożywczego, piekarnictwa i gastronomii djazagro, algier, 8 - 14 kwietnia 2017 roku

Misja KIG CP na targi spożywcze i wyposażenia dla przemysłu spożywczego, piekarnictwa i gastronomii Djazagro, Algier, 8 - 14 kwietnia 2017 roku

Misja KIG CP na targi spożywcze i wyposażenia dla przemysłu spożywczego, piekarnictwa twa i gastronomii Djazagro, Algier, 8 - 14 kwietnia 2017 roku 

 

WPHI w Algierze współorganizował misję przyjazdową polskich przedsiębiorców branży mięsnej i wędliniarskiej na MT sektora spożywczego DJAZAGRO, które odbyły się w Algierze w dniach 10 – 13 kwietnia 2017 roku. Głównym organizatorem misji branżowej pod nazwą Kampania promocyjna „Smaki Europy – Jakość i Tradycja” była Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji Sp. z o. o. www.kigcp.pl Celem misji było długofalowe i kompleksowe wsparcie udzielone polskim przedsiębiorcom branży mięsnej i wędliniarskiej w zakresie kreowania wizerunku za granicą, rozwoju możliwości eksportowych oraz promocja handlu zagranicznego całej branży.

W misji udział wzięły następujące firmy:

  1. STOWARZYSZENIE RZEŹNIKÓW I WĘDLINIARZY RP
  2. KONSPORCJUM APPOLONIA
  3. PPHU OSŁONKA
  4. Zakłady Mięsne PEKPOL Ostrołeka S.A.
  5. Zakłady Mięsne NOWAK
  6. ZM DOBROSŁAWÓW
  7. PIŃCZÓW GOMAR
  8. ZM WIERZEJKI
  9. WEINDICH Sp. j.
  10. SMOKER

KIG CP w pawilonie centralnym zorganizowała na powierzchni ok. 100 m2 indywidualne stoisko promujące program FLAVORS OF EUROPE, na którym polscy kucharze częstowali tradycyjnymi polskimi potrawami. W ramach misji KIG CP, wspólnie z WPHI, zorganizował konferencję prasową, oficjalną kolację przygotowaną przez polskich kucharzy oraz sesję rozmów biznesowych BtoB zorganizowanej przez WPHI wspólnie KIG CP i dla ARR. Wszystkie w/w wydarzenia promocyjne odbyły się w hotelu Hilton w Algierze.

Stoisko KIG CP cieszyło się bardzo dużym zainteresowanie zwiedzających, odwiedzone zostało m.in. przez Abdesselam CHELGHOUM, Ministra Rolnictwa, Rozwoju Wsi i Rybołówstwa, w otoczeniu licznej delegacji urzędników państwowych oraz przedstawicieli mediów. Ze strony polskiej na stoisku obecny byli m.in. Wice Prezes Agencji Rynku Rolnego oraz przedstawiciele ambasady RP.

Wyjątkowy charakter wystąpienia FLAVORS OF EUROPE na targach Djazagro w Algierze potwierdził, że jest to znakomita forma promocji polskiej technologii produkcji żywności. Obecność w tym samym czasie największych polskich firm branży mięsno-wędliniarskiej oraz owocowo-warzywnej nadały wydarzeniu odpowiedni wymiar promocyjny. Profesjonalnie i z rozmachem (finansowym i koncepcyjnym) zorganizowane wystąpienie zostało docenione przez organizatorów targów, przedstawicieli firm i władz.

 

Wnioski:

 

Zdaniem WPHI trzyletni program „Smaki Europy – jakość i tradycja” realizowany jest Algierii z odpowiednią dbałością i rozmachem, jednakże należy pamiętać, że Algieria wchodzi w etap zmian polegających na ograniczaniu importu na rzecz kooperacji oraz rozwoju rodzimego rolnictwa i przemysłu przetwórstwa płodów rolnych. Rynek algierski liczący przeszło 40 milionów konsumentów stale się rozrasta (blisko 1 mln nowych obywateli rocznie), statystyczny algierczyk wydający blisko połowę swoich dochodów na żywność, zasila tworzącą się klasę średnią i powiększa odsetek ludzi średnio-bogatych, dla których oferta produktów spożywczych dostępnych na rynku jest już niewystarczająca.

 

Polscy przedsiębiorcy rozważający wejście na rynek algierski powinni brać pod uwagę delokalizację produkcji niektórych wyrobów, zwłaszcza w kontekście łącznego potencjału krajów sąsiadujących z Algierią, będących potencjalnymi rynkami zbytu dla polskiego eksportu, a także dla produktów wytwarzanych wspólnie z przedsiębiorcami algierskimi.

 

Misja KIG CP, w szczególności w przypadku, gdy zasilają ją polscy inwestorzy, powinna spotykać się z przedstawicielami organizacji branżowych oraz firmami państwowymi zależnymi od ministerstwa rolnictwa, takimi jak:

- ONIL (Office National Interprofessionnel de Lait), interwencyjna agencja rządowa odpowiedzialna za rozwój hodowli i zaopatrzenie rynku w produkty mleczne w tym mleko w proszku pochodzące w 100% z importu (na short-list zakwalifikowanych przez ONIL jest 23 dostawców z całego świata, w tym 6 firm z Polski);

- AGRO-LOGISTICS GROUP (dawna SGP PRODA) - firma państwowa odpowiedzialna za regulacje na rynku wyrobów mięsnych, warzyw i owoców. W spotkaniu wzięło udział siedmiu polskich przedsiębiorców;

- OAIC (Office Algérien Interprofessionnel des Céréales), gdzie potwierdzono polskim podmiotom możliwość sprzedaży do Algierii polskiego zboża.

 

Polscy przedsiębiorcy powinni dokonać przewartościowania swojego podejścia do rynku algierskiego, który z rynku zbytu wyrobów gotowych staje się rynkiem poszukującym kooperanta zagranicznego do wspólnej produkcji.